Eventus Borgafjell barnehage

Eventus Borgafjell barnehage ligger i vakre naturomgivelser like ved Borgafjellet, i Bjørnafjorden kommune. Med naturen som nærmeste nabo er lek i naturen og læring gjennom opplevelser et av satsningsområdene til barnehagen.

Eventus Borgafjell barnehage ble bygget i 2013 og overtatt av Eventus barnehage 20. mars 2019. Barnehagen har syv aldersdelte avdelinger og plass til 120 barn.

I tillegg til fokus på naturen som en læringsarena, så har barnehagen fokus på kosthold. I barnehagen har vi egen kokk som serverer 3 måltider for dagen. Fra høsten 2019, vil barnehagen har 50% pedagogtetthet. Med egen minibuss kan vi dra på turer og få mange gode opplevelser.

I Eventus Borgafjell barnehage vil vi skape en hverdag der barnets psykiske helse og livsmestring er i fokus, naturen blir en viktig arena for oss i dette arbeidet. Vårt mål er at barna skal oppleve mestring, positiv selvfølelse og trygghet i egen kropp, og gjennom å skape gode opplevelser i naturen vil det gi barna følelse av trygghet, tilhørighet, trivsel og livsglede som vil bidra med å fremme barnets psykiske helse.

Velkommen innom for en  omvisning i barnehagen og for å hilse på oss.

Daglig leder

Anette Stene